ما در مقابل تهدید، تهدید میکنیم

امام خامنه ای
ما در مقابل تهدید، تهدید میکنیم

اگر بنا بود ما معیارهای روز را بپذیریم ،دیگر چه داعیه ای بود که خود را به رنج انقلاب و جنگ دچار کنیم؟
جنگ را بر ما تحمیل کردند تا این فکر تازه را به بند کشند
ونتوانستند.(شهید آوینی)
این وبلاگ در سال 94متولد شد،در زمانی که برجام شد ،فتح الفتوح دولت راستگویان!!!!
و فاحعه غمبار منا .....چه قلبها بدرد آمد و چه جگرها سوخت........
وبیانات غرور انگیز و البته تهدید آمیز رهبر انقلاب علیه آل سعود تحت عنوان برخورد سخت وخشن .....

و در پایان جمله ای عرض کنم به تمام دوستان:
امام خامنه ای را نمی توان دوست نداشت !!! و هرگز نمی توان او را تنها گذاشت!!! من در وجود این مرد ، فقط پدرم را نمی بینم ، بلکه معنای (عشق ) را می بینم ، عطر گل نرگس را !! نور را ! رایحه ی ظهور را ........

آخرین مطالب
پیوندهای روزانه

۸ مطلب در آبان ۱۳۹۴ ثبت شده است

۲۰:۱۷۲۸
آبان



                                                                               

مَا عِندَکُمْ یَنفَدُ وَمَا عِندَ اللّهِ بَاقٍ وَلَنَجْزِیَنَّ الَّذِینَ صَبَرُواْ أَجْرَهُم بِأَحْسَنِ مَا کَانُواْ یَعْمَلُونَ

 


  آنچه  نزد شماست    تمام شدنی  است  و آنچه  نزد خداست    ماندنی   است 

 

و قطعا  به کسانی  که  شکیبایی  کرده اند  اجر شان  را بر  اسا س  بهتر ین   کاری که   می کردند   میدهیم .



                                                                   سوره نحل آیه  96           



۱۰:۴۲۲۵
آبان

۲۱:۰۱۱۶
آبان


                                  


۱۷:۱۷۱۲
آبان


روز 13 آبان، یادآور حوادث مهمی است که در شکل گیری انقلاب اسلامی و بیرون راندن مظهر استکبار یعنی آمریکا از ایران است .با مروری ر تاریخ میتوانیم بر رویدادهای این روزتامل کنیم در اولین مورد آن  در روز 13 آبان 1343، مأموران رژیم شاه، حضرت امام خمینی(ره) را در قم دستگیر و به دستور آمریکا، به ترکیه تبعید کردند. و دومین رویداد تاریخی این روز که بر آتش انقلاب اسلامی به  رهبری امام خمینی و پاره شدن طومار نظام شاهنشاهی در این کشور منجر شد روز 13 آبان 1357، بود که دانش آموزان تهرانی در اعتراض به دخالت های آمریکا در ایران، راه پیمایی کردند، ولی دژخیمان رژیم شاه، به آنان حمله کرد و آنان را به خاک و خون کشید. و سپس آخرین مناسب این که برای همیشه در تاریخ این کشور واین ملت ثبت خواهد شد ،13 آبان 1358، میباشد که دانشجویان مسلمان پیرو خط امام، لانه ی جاسوسی آمریکا را در تهران تسخیر کردند و جاسوسان آمریکایی را به گروگان گرفتند. بدین ترتیب، مبارزه ی ضد آمریکایی مردم ایران، ابعاد جدیدتری پیدا کرد. بنابراین، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، این روز را به روز «ملّی مبارزه با استکبار»  نام گذاری کردند. امام خمینی درباره فرمودند :اولین‌ قدم‌ هر مبارزه‌ای‌، ارزیابی‌ این‌ است‌ که‌ این‌ مبارزه‌ می‌شود یا نمی‌شود وشما ثابت‌ کردید که‌ نه‌، می‌شود با آمریکا هم‌ طرف‌ شد، می‌شود که‌ لانه‌ ‌جاسوسی‌ آمریکا را هم‌ تصرف‌ کرد و می‌شود جاسوس‌های‌ آمریکایی‌ را هم ‌گرفت‌ و نگهداشت‌ و حفظ‌ کرد. شما این‌ را به‌ دنیا ثابت‌ کردید. آن‌ عظمتی‌ که‌ ازآنها به‌ واسطه‌ی‌ تبلیغات‌ زیادی‌ که‌ داشتند و در دنیا سایه‌ افکنده‌ بود، که‌ ابرقدرت‌ است‌ و کسی‌ حق‌ حرف‌ زدن‌ ندارد، آن‌ شکست‌.

بله میشود با نعمت ولایت فقیه و با درایت های مقام معظم رهبری، امام خامنه ای  منطقه جنوب غربی آسیا (خاورمیانه) را برای آمریکا به جهنم و باتلاقی عظیم تبدیل کرد و با قدرت گیری جبهه مقاومت معادلات منطقه را برای آمریکا و آمریکاخواهان به نفع خود تغییر داد انشاالله. وبا قدرت شعار مرگ بر آمریکا سر داد.


                           

۱۳:۵۵۱۲
آبان

همانطور که مشاهده میکنید متاسفانه پراید رکوردار مرگ ومیر در کشور میباشد  



   

                                                       

۱۴:۵۳۰۹
آبان

                                                                                                      

                                                   بسم الله الرحمن الرحیم           


من طى سالیان دراز, خطر اسرائیل غاصب را گوشزد مسلمین نمودم


که اکنون , این روزها به حملات وحشیانهء خود به برادران و خواهران 


فلسطینى شدت بخشیده است


و به ویژه در جنوب لبنان به قصد نابودى مبارزان فلسطینى پیاپى خانه 


و کاشانه ایشان را بمباران مى کند.


من از عموم مسلمانان جهان و دولت هاى اسلامى مى خواهم که براى کوتاه کردن


دست این غاصب وپشتیبانان آن , به هم بپیوندند.


والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته



روح الله الموسوی الخمینی


۱۰:۴۵۰۸
آبان

یکی از سوالات کلیشه ای اکثر جوانان و نخبگان کشور  از خود میپرسند  چرا سرعت علمی ایران و ایالات متحده آمریکا به هیچ عنوان قابل قیاس نمیباشد و ایالات متحده یک سرعت خیره کننده در تولید علم در سطح جهان دارد ، با اندکی تامل جواب سوال خود را در خواهیم یافت ،جهان در 100 سال گذشنه جنگ های جهانی اول و دوم را تجربه کرده است و اکثر کشورها اروپایی و آسیایی در گیر این جنگ بودند وسپس به باسازی بعد از جنگ   کشورهای خویش پرداختند ، در این بین تنها کشوری که ذره ای جنگ به داخل مرزهای ژئوپلتیکی خود راه نداد  ،آمریکا بود و به این ترتیب از دیگر کشورها پیشرفته تر شد به علاوه این ایالات متحده امریکا به عنوان مظهر تمام عیار استکبار ، شروع به یغما و چپاول کردن منابع کشورها میکند و نخبگان این  کشورها را با وعده های اغوا انگیز آنها را راهی کشور آروزهایشان میکرد و صد ها مود دیگر باعث شد ایالات متحده آمریکا گوی سبقت را از دیگر کشورها برباید .

اما بهتر است  این سوال را از رهبر عزیزمان امام خامنه ای (مدظلله العالی)  به عنوان چراغ راهنمای این کشور در میان دریای پر تلاطم  جهان میباشد بپرسیم .

              سوال )      سرعت پیشرفت علمی را در ایران بیشتر میدانید، یا در امریکا؟

این سؤال خیلی عجیبی است. امریکاییها سالهای متمادی است که در زمینه‌های علمی تلاش میکنند. در آن سالهایی که امریکاییها در زمینه‌های علمی، آزادانه با امکانات ملی خودشان و امکاناتی که از کشورهای دیگر به غارت می‌بردند، دانشمند تربیت میکردند و پیشرفت علمی مینمودند، ملت ما در زیر یوغ رژیمی بوده که با ایجاد اختناق، با وابستگی، با فساد سیاسی و با فساد اخلاقی، اجازه نمیداده که دانشمند ایرانی حتّی فکر کند! توقّع دارید ما در این شرایط، در حدّ امریکا و پابه‌پای امریکا پیش برویم؟ این توقّعی زیادی است.

من این را شاید بار دیگری هم گفته باشم که این جتهای جنگنده‌ای که در زمان رژیم گذشته از امریکا خریداری کرده بودند، اگر در قطعه‌ای از آنها - که هر قطعه، گاهی خودش متشکّل از دهها قطعه است - عیبی پیدا میشد؛ یعنی یک قطعه ریز در یک مجموعه قطعه، اشکال پیدا کرده بود، امریکاییها اصلاً اجازه نمیدادند که عناصر فنّی نیروی هوایی ما، این قطعه بزرگ را باز کنند و عیب آن را بیابند و آن قطعه ریز را عوض کنند! فقط قطعه کامل - که گاهی متشکّل از دهها و گاهی صدها قطعه بود - سوار هواپیما میشد، به امریکا میرفت، عوض میشد و برمیگشت! این‌گونه رفتار میکردند.

نه تعداد دانشجو، نه کیفیّت تحصیلی، نه میدان کار، نه روحیه پرورش و تحقیق و آموزش و پژوهش، در کشور وجود نداشت. در آن شرایط، شما توقّع دارید که ملت ایران پیشرفتی کرده باشد؟

ما نوزده سال است که شروع کرده‌ایم. در این نوزده سال، مشکلات اوّلِ انقلاب و وقایع همین دانشگاه و حضور گروهکهای مسلّح و دوره جنگ را داشته‌ایم. من از این مسجد - مسجد دانشگاه تهران - خاطره‌های زیادی هم از پیش از انقلاب و هم از دوره‌های مختلف انقلاب دارم که بد نیست یکی از آنها را برای شما نقل کنم: سال پنجاه و هشت من در یکی از روزهای هفته - فکر میکنم یکشنبه یا دوشنبه - به همین مسجد میآمدم و نماز ظهر میخواندم. دانشجویان جمع میشدند، به سؤالات پاسخ میدادم و برایشان سخنرانی میکردم. در همان سال، این دانشگاه تهران، سنگر گروهکهای مسلّحی شده بود که تحت عناوین و اسمهای گوناگون، با ژ - ۳ و کلاشینکف، از داخل دانشگاه به جان مردم بیرون دانشگاه و به جان دانشجویان مسلمان افتاده بودند! یکی از روزها که در دانشگاه به‌شدّت درگیری حقیقی وجود داشت، من طبق معمول، اوّل ظهر به این‌جا آمدم. وقتی وارد دانشگاه میشدم، چند نفر دانشجو آمدند گفتند امروز خطرناک است، این‌جا نیایید. من گفتم نه؛ برنامه‌ام را تعطیل نمیکنم. لذا وارد شدم. دانشگاه خلوت بود، هیچ کس تقریباً نبود، خیلی تک و توک آدم دیده میشد؛ چون وضع خطرناکی بود. از آن مسیری که میآمدیم، دانشجویان به مسجد آمدند. شاید آن روز ده نفر در مسجد جمع نشده بودند؛ همه فرار کرده بودند. به نظرم نماز را خواندیم و رفتیم؛ یعنی ما هم در حقیقت قدری ترسیدیم. متعاقب آن، مدّتی دانشگاه تعطیل شد. شاید حدود یک سال، دانشگاه در کشور ما تعطیل بود. ببینید؛ این نوزده سال، چنین دوره‌هایی در خود داشته است؛ دوران درگیریها، دوران درس نخواندن، دوران تظاهرات و اعتصابهایی که هر روز بر دانشگاه تحمیل میشد. اثر اینها چیست؟ وقتی که دانشجو را از درس خواندن و باز بدارند، شما دلتان میخواهد شکوفایی علمی مثل برق در محیط علمی کشور به وجود آید؟ بعد هم که جنگ تحمیلی و مشکلات آن بود. البته دانشگاهها باز شده بود، کلاسها برقرار شده بود؛ اما کشور مشغول جنگ بود. ما در حقیقت اگر بخواهیم این نوزده سال را غربال کنیم، ده سال از آن در نمی‌آید. در واقع بعد از پایان جنگ، ما توانستیم به دانشگاه رسیدگی کنیم.

بنابراین سرعت پیشرفت علمی ده‌ساله ما به قدر سرعت علمی دویست‌ساله امریکا نیست؛ اما من میخواهم به شما این را بگویم که دانشجوی ایرانی، با هوشمندیاش، با ایمانش، با احساس استقلالش، با احساس عزّتی که امروز در ملت ایران و بخصوص در جوانان و دانشجویان ما هست، اگر سی سال کار کند، امید هست که به قدر صد سالِ دیگران پیشرفت کند.

۲۰:۴۹۰۴
آبان




امام خامنه ای :


آنچه مهم است این است که ما تحلیل درستى از رفتار امروز غرب داشته باشیم. مواجهه‌‌ى آنها با جمهورى اسلامى ایران و با انقلاب اسلامى و با حرکت اسلامى و بیدارى اسلامى، یک بخشى از سیاستهاى کلان آنها است. سیاست کلان نظام سلطه، عبارت است از بردگى ملتها و تسلط بر سرنوشت ملتها بدون اینکه کمترین اعتنایى به مصالح ملتها و خواسته‌‌ى آحاد ملتها داشته باشند؛ این سیاست کلان استکبار است؛ به این باید توجه داشت. شعارهاى ضد آمریکایى، شعارهاى ضد غربى، شعارهاى ضد استکبار در کشور ما، ناظر به این حقیقت است. یک عده‌‌اى بمجرد اینکه شعار ضد غربى یا ضد آمریکایى مى‌‌شنوند، فوراً تصورشان این نباشد که یک کار تعصب‌‌آمیز یا بدون یک منطق فکرى دارد انجام میگیرد؛ نه، این نگاه ضد غربى و ضد آمریکایى در انقلاب اسلامى، متکى است به یک تجربه‌‌ى درست، به یک نگاه عقلانى درست، به یک محاسبه‌‌ى صحیح.